**********
LOVASÍJÁSZ ÉGEN ÉS FÖLDÖN
Lovasíjász - ez a fogalom több rendbelileg fontos lehet számunkra. Mint emberszabású földlakók számára, mint az íjfeszítő népek nagy családjába tartozó minden nép minden egyes fia számára, különösen pedig számunkra, magyarok számára. Magából a fogalomból is mindkét, pontosabban mind a négy szó-elem egyformán fontos, a ló is, a lovas is, az íj is, az íjász is. Miért és miként? ...
... A mi "táltos csikónk" a szemétdomb fenekén vergődik, igen-igen leromlott állapotban, jelenlegi méltatlan gazdája, a boszorkány pedig megállás nélkül kövér, mutatós, aranyszőrű paripákat kínál helyette. Ezeket rendre vissza kell utasítanunk - kockáztatva a banya bosszúját -, a táltos csikót ki kell ásnunk a rászórt szeméthegy alól, és mielőtt még megtapasztalhatnánk az erejét és szépségét, bizony magunknak kell őt cipelnünk, miközben a trágyalé csurog a nyakunkba. De a kálváriánk csak a boszorkánytanya határáig tart. Az pedig már nincs messze. Ezért vihog, átkozódik és csepül bennünket olyan fékevesztett indulattal a banya, no meg az általa idomítottak elállatiasodott hada, hogy vessük el már magunktól azt az "elavult", "idejét múlt" jószágot. Azt a mihaszna gebét. Értsd: a magunk "nagy éves", azaz nemzeti szintű szellemi örökségét.